Каталог товарів

Огляд Monitor Audio Bronze 100 (6G). Суто англійський звук

Огляд
17 Березня 2024 418
Автор: Сергій Солоха

Всі хто хоч якось стикався із Hi-Fi знають, що фраза “Англійський звук” має певний сенс. Саме ця країна подарувала дуже багато назв, які зараз асоціюються з якісним звучанням, Bowers & Wilkins, ProAC, Tannoy, Arcam, Cambridge Audio та багато інших. І водночас в 1972 році, коли два студенти з Кембриджу заснували компанію Arcam, недалеко від них була заснована ще одна компанія. Мо Ікбал, який мав свій погляд на те як повинна звучати музика, із групою інженерів почали вручну виробляти акустичні системи. Назвати компанію було вирішено Monitor Audio (далі по тексту може використовуватися скорочення - МА). Не дивлячись на те, що іноді компанія випускає такі компоненти як вінілові програвачі та підсилювачі, основним видом діяльності завжди залишались саме акустичні системи.

У 80-ті роки класичними матеріалами дифузорів був папір (целюлоза) різного ступеня просочення, а ВЧ-динаміки були або також з паперу, або шовку, іноді використовували метали. Такі варіанти інженерів з MA не влаштовували, тож  вони почали експериментувати з іншими матеріалами. Головними досягненнями компанії став твіттер “Gold Dome”, який вперше побачив світ в 1986 році та використовується й зараз. Що стосується динаміків, то в 1989 році у Monitor Audio вийшло зробити кераміко-металевий сендвіч, а в 1991 році інженери винайшли такий матеріал як C-CAM, точніше не винайшли, а технічно позичили з аерокосмічної промисловості. Саме ці рішення вплинули на звучання всіх модельних рядів компанії та впливають і на сьогодні.

Якщо говорити про основні модельні ряди акустичних систем компанії, то у Monitor Audio він максимально зрозумілий:

 

  • Bronze - бюджетний рівень для початківців.
  • Silver - середній рівень, підходять всім, крім самих вибагливих слухачів.
  • Gold - високий рівень, гарно впишуться в системи самого високого класу.
  • Platinum - Hi-end такий, як він є. В цій лінійці інженери МА використали всі технології які тільки є в компанії, без врахування того, скільки це буде коштувати.

 

Лінійка Bronze з’явилась на світ у 2006 році. За період з 2006 по сьогодні вона зазнала багато змін та доопрацювань, та до мене на тест, точніше на коротенький огляд, потрапила акустична система Monitor Audio Bronze 100 (6G), яка належить до шостого покоління лінійки Bronze.

Конструкція

Monitor Audio Bronze 100 - це велика поличкова акустична система (далі по тексту може використовуватися скорочення - АС). Виконані за класичною 2-смуговою схемою. І перше, що їх відрізняє від конкурентів - це великий 8” динамік. Цікаве в ньому те, що дифузор вироблено з матеріалу C-CAM, який по своїй суті є сплав алюмінію та магнію, на який зверху нанесено тонкий шар кераміки.
 

Такий дифузор здатен зберігати поршневий рух навіть при великих навантаженнях. Ніякі викривлення або інші деформації не здатні зробити будь-які спотворення. Наступним кроком боротьби зі спотвореннями став вигин підвісу динаміка у зворотну сторону. Це (суб’єктивне спостереження) дещо зменшило хід динаміка, але завихрення повітря від підвісу майже повністю зникли. Тобто перед нами зараз майже ідеальний динамік для відтворення СЧ/НЧ діапазону. Я вважаю, що це може вплинути на термін служби такого динаміка, але це тільки час покаже. Ще одна важлива особливість, що динамік кріпиться за допомогою одного довгого болта, який притягує його до задньої стінки АС, додатково цей болт працює як стяжка корпуса збільшуючи його міцність.
 

Твіттер схований за пластиковою сіткою, яка виконує не тільки функцію фізичного захисту, але ще й працює як дисперсійна лінза, також вироблений із матеріалу С-САМ. Я не знаю наскільки дисперсійна лінза впливає на звучання, зате точно впевнений, що самі ці “моніторовські” ВЧ дає використання матеріалу С-САМ. Річ в тому, що власна резонансна частота твітера складає 35 kHz, тобто далеко за рівнем частот які може почути людське вухо.

Корпус Bronze 100 виконаний із МДФ, він досить гулкий на простукування, але якість тут відчувається незалежно від того, під яким кутом його розглядати. Monitor Audio завжди відрізнялись увагою до деталей та якістю збірки. Передня стінка АС покрита глянцевою плівкою сірого кольору, інші - також плівкою, але вже матово-чорною. Демпфірувального матеріалу через порт фазоінвертора мені побачити не довелося. Що стосується порту, то він виведений на задню стінку, та займає її верхню частину. Розтруб порту фазоінвертора виконаний за запатентованою технологією HiVe II, рішення дуже просте, але ефективне.
 

На розтруб порту нанесені поздовжні канавки, які не дають утворюватися завихренням повітря. Завдяки цьому за одиницю часу може пройти більше повітря, ніж через класичний порт, а для уникнення турбулентності не потрібно робити більший діаметр розтруба, та змінювати фізичні налаштування корпуса. Технологія досить цікава, але порту діаметром 6 см для динаміка діаметром 20 см явно не вистачає та на високій гучності можна почути небажані призвуки за колонкою.
Також на задній панелі під портом ми бачимо той самий болт який утримує динамік. Виробник поклав в комплект шестигранний ключ для того, щоб його підтягувати, або навпаки послабити. Одразу скажу, він не повинен бути сильно закручений, та й бовтатися динамік також не повинен.
 

Ще нижче дві пари позолочених клейм. Їх якість не викликає нарікань. З коробки клейми закрити ковпачками, які не просто дістати, тому один з інструментів при першому підключенні повинні бути або ніж, або плоскогубці, але це знадобиться тільки в тому разі, якщо клейми на акустичному кабелі типа “банан”.

Особиста історія

*Любий читач, у зв’язку із тим, що в мене є своя історія відношень з продукцією Monitor Audio, прошу все що написано нижче сприймати як особисту думку, не більше.
Колись дуже давно, приблизно у 2006 році, я почув цю акустичну систему, яка підкорила моє серце. Одразу скажу, що додому вона до мене так і не потрапила, тому що для школяра 550$ були непіднімні гроші, а батьки не зовсім розуміли навіщо такі колонки учню 7 класу. За ці роки, ця серія акустичних систем зазнала багато змін та отримала декілька оновлень.

Друге знайомство з MA в мене відбулося у 2014 році. Тоді я придбав собі в користування Monitor Audio Silver RX-2, та до 2020 року вони були моїми АС на кожен день. При прослуховуванні Monitor Audio Bronze 100 я очікував почути схожі нотки та отримати деяку дозу ностальгії.

Звук

Установка Monitor Audio Bronze 100 не викликає проблем, все як по підручнику, рівносторонній трикутник, з поворотом на слухача та якомога далі від стін. Якщо хочеться більше басу, то треба рухати АС ближче до кутів, але шанс “загудіти” в такому випадку більш ніж наявний.
Звучать королівські нащадки, по іншому не скажеш - легко. Я не став проводити FSQ тест тому, що обмаль часу і він цім АС просто не потрібен. Тому відразу перейшов до прослуховування музики. Колонки грають швидко, кожен звук подається ніби-то окремо, але звук не розпадається на складові. Цілісність картини - забезпечена. Перше що кидається в уха - це дуже динамічні високі частоти, які задають всьому звуку певну швидкість та прозорість. Як сказала моя дружина: “Ніби гірний струмочок біжить” (до речі я й сам колись саме так описував звук Monitor Audio).

Що до середніх частот то вони не в чому не відстають від верхньої частини діапазону, але їх динаміка дещо нижча та акцент не такий виражений. Що стосується баса, то він викликає деяке непорозуміння. Він є, але від динаміків діаметром 8” реальність не сходиться з очікуванням. Його не так багато, як може здатися, але глибини більш ніж достатньо для відтворення будь-якої музики. Бас в цих колонках дуже м’який, який щільно заповнює все приміщення без будь-яких перекосів. Проблема цієї акустичної системи в тому, що динаміка ВЧ та інших частот не співпадає, саме внаслідок цього складається враження що ВЧ переважають над іншими частотами.

Найцікавіше починається коли перестаєш прислухатися до відокремлених звуків, та починаєш слухати музику. Як вже зазначалося вище, звук АС дуже легкий. Зараз спробую пояснити, що я маю на увазі. Колонки грають не напрягаючись. Складається враження, що будь-який матеріал не викликає в них жодних труднощів, якщо десь АС припускають помилки в відтворенні музичного матеріалу, то вони змушують повірити що так і повинно бути.

Monitor Audio Bronze 100 розширюють об'єм кімнати прослуховування створюючи велику кількість звуку. Сцена завжди виходить за краї колонок, вона об'ємна, всі джерела звуку на своїх місцях (в цей момент я подивився чи точно це Bronze серія, а не Silver). Глибина сцени передається на рівні акустичних систем більш вищого класу. Взагалі якщо слухати музику з вимкненим світлом, або із закритими очима, то дуже складно на слух визначити де саме стоять колонки в кімнаті.

Робота акустики з ефектами в протифазі - середня. Її немає за що хвалити, але й сказати щось погане я теж не можу, хоча, я зараз порівнюю зі своїми колонками які дещо дорожче та вище класом.

Для прослуховування я обрав декілька альбомів, які я хотів слухати на бронзах як що б купив їх в шкільному віці. І перше це Dream Theater - Systematic Chaos (2007). Клавішні на початку композиції “Forsaken” дуже дзвінкі. Всі ефекти були чітко розміщені на сцені. Вокал виразний чітко деталізований та дуже живий, колонки без проблем перенесли Джеймса ЛаБрі прямо до кімнати прослуховування. Звучання електрогітари гарно артикульоване, вона добре співпрацює з іншими інструментами, але завдяки місцями досить різким середнім частотам, декілька разів вона мені різонула вуха. Що стосується баса та ударних, в мене немає питань щодо їх відтворення, панч - відмінний, бас детальний і хоч він іноді намагається сховатися за іншими інструментами, йому це не вдається. Тарілки, хет та все що може дзвеніти звучать більш дзвінко, ніж всі інші інструменти з чітким металевим призвуком, мені така подача ударних - більш ніж до вподоби.

При прослуховуванні Enya, колонки надають ну дуже масштабний звук, його багато, здається що на тебе рухається просто стіна звуку. Глибина сцени розмістилась між слухачем та АС, за них він не виходить. Що стосується ширини сцени, то напевно рівних цім колонкам не буде, вона постійно виходить за межі фактичного розташування акустики. Іноді складалось враження, що Monitor Audio Bronze 100 трохи гудять на нижній середині, і з урахуванням властивостей їх корпуса, це більш ніж можливо. На цей випадок, британці поклали заглушки для порту фазоінвертора які виправляють ситуацію. Завдяки “моніторівським” ВЧ вокал який і так має досить незвичне звучання взагалі стає потойбічним. В мене складається враження, що саме так співали ельфійки у всесвіті Дж. Р.Р. Толкіна.

Згадував, що я ще слухав в той період і не вигадав нічого що можна було б послухати саме альбомом. Тому почав перебирати все, що мені здавалося цікавим. Завдяки Billie Eilish зрозумів, що в поличних корпусах 8” динаміку замало місця і на пісні “Bad guy” мідбас іноді давав гудіння, не допомогли навіть заглушки. При прослуховуванні The Prodigy - Omen, колонки розібрали трек по запчастинах, все ідеально відтворили, а потім зібрали та й запхали в мої вуха, отримав безліч задоволення від прослуховування. Те що дійсно вразило, так це те як вони впорались з відтворенням Nico Vega - Beast (Extended Version), по рівню динамічного навантаження вони перевершили всі очікування й навіть спотворення, які є на запису, подали з дуже приємним саундом, який весь час був на грані.

Висновок

Monitor Audio Bronze 100 (6G) - це добрі та якісні АС, які будуть чудовим початковим стрибком у світ гарного звуку. Вони можуть якісно відтворювати будь-яку музику будь-яких жанрів. При виборі такої акустики треба розуміти що вони мають свій виражений характер, який ніяким підбором компонентів не виправиш. Сказати що це ідеальні колонки в цьому ціновому сегменті, я б хотів, та й коли я їх брав на тест, то чекав що так і буде (тим паче після 6 років володіння MA Silver RX2), але язик не повертається. Назвати їх поганими також не можна, це звичайні бюджетні АС зі своїми перевагами та недоліками.  Партнерів для цих колонок треба обирати спокійних та без яскравих ВЧ, одним з варіантів є підсилювачі компанії Marantz.
 

Товари зі статті

Soundmag
Налаштування збережено