Каталог товарів

Репортаж з Munich High End Show 2023. Частина 1. World of Headphones

Стаття
14 Червня 2023 1 828
Автор: Anastasia Nikolaeva

Отже, товариство, я здійснила свою мрію і вперше побувала на аудіофільській виставці Munich High End Show. Сьогодні на вас чекає розповідь про цю дводенну пригоду. Одразу попереджаю, моя стаття – не рекламний буклет з повним списком новинок та їхніх характеристик, не сухий звіт, не замовлений текст з презентаціями по кожній локації. Технічні особливості нових моделей ми ще обговоримо з вами в моїх майбутніх оглядах. Тут – емоції та особисті враження, реальний досвід та суб'єктивні висновки. Серед брендів і пристроїв я зупинюся суто на своїх фаворитах. Але обіцяю, атмосферу шоу ви відчуєте разом зі мною.

 

Репортаж буде умовно поділений на дві частини, перша – портативний Hi-Fi (плеєри і навушники), друга – домашній персональний Hi-Fi (відкриті повнорозміри і настільні підсилювачі). Раджу дочекатися й другу частину, адже там я розповім, як слухала ті самі культові Sennheiser Orpheus. А в першій частині – подарунки від Astell&Kern, дроти, ексклюзиви, кава та восьминоги. До справи.

 

Розпакування Munich High End Show 2023

 

 

Зазвичай мої огляди починаються саме з розпакування, тож не будемо порушувати традицію. High End Show у Мюнхені – це щорічна міжнародна виставка стаціонарної та портативної аудіофільської техніки, найбільша в Європі. Вона відбувається у стінах виставкового центру MOC Veranstaltungscenter протягом 4 днів, 2 перші – тільки для професіоналів, наступні 2 – для усіх відвідувачів. 800 брендів, близько 20 000 гостей, журналісти, ретейлери, лекції, конференції, запрошені зірки. У мюнхенському метро я кілька разів помічала рекламу шоу. Хочеться зіронізувати, що вона, схоже, спрацювала, бо вранці перед відкриттям біля будівлі виставки знаходилася абсолютно шалена кількість таксі. Зліт на Шабаш.

 

 

Після пред'явлення електронного квитка, на вході кожен відвідувач отримував на руку паперовий браслет. Це позбавляло від необхідності повторних перевірок протягом дня у разі виходу/повернення. Цікаво, що для усіх днів виставки ці браслети мали різний колір, тому обдурити контроль тут не вдасться.

Втім, настрій самого шоу був дуже розслабленим і позитивним. Наскільки я пам'ятаю, на осінній виставці у Варшаві обстановка здалася мені значно сумбурнішою. Імовірно, через нестачу простору. В залах Munich High End Show величезний натовп переміщувався цілком вільно. Локації брендів знаходилися на двох поверхах, алеї між ними були доволі широкими. Над зоною портативу висів великий круговий банер "World of Headphones". Кожна локація мала назву і цифро-буквенне позначення, через фірмовий додаток шоу їх можна було швидко знайти. У деяких випадках вони являли собою повноцінні тихі кімнати для прослуховування, іноді – більш відкриті приміщення з вітринами і столами, огороджені тонкими перегородками, рідше – просто столи з асортиментом техніки. Десь були м'які крісла або барні стільці, а десь доводилося стояти. Для тих, хто втомився, пропонувалася окрема зона відпочинку, там можна було посидіти, поїсти, випити кави або баварського пива. Що-що я там писала про розслаблену та позитивну атмосферу?..

 

 

Наостанок скажу – якщо в майбутньому приїдете на Munich High End Show, плануйте заздалегідь, що саме хочете послухати з новинок. У мене був список, і це єдине, що мене врятувало.

 

Astell&Kern

 

Локація Astell була першою в зоні портативного Hi-Fi, з неї й розпочнемо. Представники компанії дуже зраділи, коли дізналися, що я – власник топового Astell&Kern A&ultima SP3000, і на честь цього навіть подарували мені особливий мерч – 2 брендованих гаманця з натуральної шкіри для зберігання карток пам'яті MicroSD. Ідеальний сувенір для такого аудіофільського ортодокса, як я, який все ще слухає музику високої якості з карток Extrim Pro по 512 Гб.

Про новинки. Спочатку мене зацікавила свіжа лімітована версія мого плеєра – Astell&Kern A&ultima SP3000 Copper. 

 

 

Шкода, що зі старту продажів її не було, я б її взяла. Наживо корпус мідного варіанта виглядає дійсно гарно. Щоправда, мені здалося, що у нього звук злегка відрізняється від сталевого – трохи тепліший і згладженіший. Це при ідентичних налаштуваннях цифрового фільтру.

 

Наступна нова модель – Vision Ears X Astell&Kern AURA. 

 

 

Компанія вже неодноразово вступала в колаборації з іншими досвідченими виробниками навушників Hi-End: Beyerdynamic, Campfire Audio, Empire Ears. Цього разу вони довірили створення свого флагмана знаменитим німцям Vision Ears. Заявлена вартість AURA – $4200. Схема драйверів включає 9 арматур та 2 динаміки 8 мм, розташованих в ізобаричній конфігурації. Навушники зроблені вручну у Кельні. Корпуси зі швейцарського алюмінію 6061 легкі та міцні, сідають зручно. Блискучі фейсплети бронзового відтінку мають лазерне гравіювання Micro Groove, а матові шелли кольору збройового металу відполіровані за допомогою процесу піскоструминної обробки. У комплекті – балансний гібридний кабель, виготовлений Effect Audio, і насадки AZLA SE1500.

Я сама прийшла на виставку зі своїм проводом Centurion від Ефектів і з амбушюрами AZLA, тобто тут реально зібрали все найкраще.

За звуком AURA здалися мені музичними, живими, барвистими. Завдяки підкресленому драйву, нудними їх точно не назвеш. Баси акцентовані, ударні, тверді, масивні та розмашисті. Мені їх було, мабуть, забагато, але це справа смаку. Середина соковита, рельєфна, детальна, інструменти розділені, хоча загальна манера скоріше м'яка. ВЧ переливчасті, яскраві, але комфортні, не колючі. Теплі та солодкі тембри добре передають фірмову співочість Ультіми. До речі, в її налаштуваннях є спеціальний режим еквалайзера для AURA, я його спробувала, з ним збільшуються розміри сцени, краї діапазону отримують додаткову артикуляцію. Але відчувається обробка, я таке не дуже люблю.

 

Далі – знову плеєри. Astell&Kern A&futura SE300 за $1900 – перший мультибіт Астеллів. 

 

 

"Майбутнє аналогового звуку". Отримав повністю дискретний 24-бітний ЦАП R-2R, режим Dual AMP із двома підсилювачами класу A/AB, традиційно шикарний дизайн корпусу з вигнутими гранями, помірну вагу 317 г та приємну оновлену прошивку, як у SP3000.

Почерк у SE300 комфортний, м'який, вагомий, неагресивний, такий трохи кремовий за текстурою. Для акустичних записів його тілесність та пластичність – це доречно. При підсиленні A подача була більш зібраною, округлою, плавний густий звук. Клас AB дає більше чіткості, злагодженості, він сподобався мені сильніше. В цілому, налаштування спокійне, не найшвидше, з певним естетизмом. Баси мене особливо не вразили, а от високі частоти дійсно непогані. Але треба слухати в тиші, на різних жанрах, я з часом, мабуть, візьму цю модель на огляд.

 

Ще був маленький Astell&Kern A&norma SR35. 

 

 

Я геть не фанат цієї початкової серії, але новинку підготували серйозно. Система Quad DAC з чіпами CS43198, підсилювач нового покоління, як у лінійках A&ultima та A&futura, балансний вихід, компактний корпус, вага лише 184 г, 20 годин автономної роботи, цінник $800 та оновлений інтерфейс.

Грає SR35 захоплююче, драйвово, швидко, хльостко, неначе дуже бігло. Це веселий, енергійний плеєр, я одразу назвала його танцювальним, компактність корпусу цьому теж сприяє. Ось тут мені найбільше сподобався бас – рухливий, дрібний, панчевий, детальний, при цьому щільний і текстурний, хоч і здається трохи прискореним. ВЧ мають нестачу варіативності, але й слух не ріжуть. В порівнянні з китайцями схожого цінового сегменту, картина у SR35 менш масштабна, зате без синтетики. Об'єм інструментів і теплі тембри дають такий акуратний інтелігентний почерк, цілком натуральний та гармонійний.

 

 Shanling

 

 

Переходимо до наступного фаворита. Цього року Shanling випустили дуже багато пристроїв в різних категоріях. На Munich High End Show вони привезли свій найновіший флагманський плеєр, мені було диявольськи цікаво його почути.

 

Отже, Shanling M9 Plus. 

 

 

Він отримав ЦАПи AKM AK4499EX в дизайні Quad DAC та 2 блоки модуляторів AKM AK4191. Застосовуються дорогі внутрішні компоненти, підсилювальна частина видає по балансу аж 1125 мВт на 32 Ом. Інші характеристики класичні для сучасного топового плеєра на Android: процесор Snapdragon 665 і 8 Гб оперативки, бездротові технології, встановлення додатків, стрімінг з MQA, екран 6 дюймів, вага корпусу 380 г, 18 год роботи при несиметричному підключенні та 11 год – при симетричному. Заявлена вартість – $2960.

За звуком – дуже витончений, прозорий та деталізований, з підкресленим мікроконтрастом. У тембрах відчувається фірмовий оксамитовий відтінок, тепла співочість, але без відвертої вінтажності, цього разу зроблено крок у бік ясності. Модель розкриває багато музичної інформації, тонко викреслює нюанси, грає технічно, чисто і повітряно. Однозначно, буду ще тестувати.

Між іншим, у розмові представник бренду розповів мені, що і флагман Shanling M9 Plus, і найкомпактніший плеєр Shanling M0 Pro були моментально розкуплені дистриб'юторами. Також на даній локації велику увагу привертали семпли навушників Shanling ME900 і Shanling MG800, але про обидві ці новинки я нещодавно писала огляди, можете знайти їх в блозі і почитати.

 

 

Campfire Audio

 

 

Зустріч з Кемпами запам'яталася мені, перш за все, наявністю у них оригінального мерчу – комплектів карток з різними їхніми навушниками: і останніми новинками, і дуже рідкісними лімітованими серіями, і старими моделями на кшталт Polaris, що викликали у мене палку ностальгію. Стосовно асортименту – я вже чула всі IEM, котрі компанія привезла на виставку.

 

Гібриди Campfire Audio Solaris Stellar Horizon за $2670, які мають повнодіапазонний динамік 10 мм ADLC з акустичною камерою Radial Venting, а також 3 кастомні арматури з подвійною діафрагмою і технологією T.A.E.C. Шелли виконані зі сріблястої нержавіючої сталі з прецизійною обробкою, фейсплети – з акрилу, золота інкрустація PVD на них нагадує зіркову карту. Подача весела, натуральна, з виділеними, протяжними, такими кришталевими верхніми частотами, м'якими басами і тривимірною, вагомою серединкою.

 

 

Campfire Audio Andromeda Emerald Sea за $1450, що отримали 5 кастомних арматурних випромінювачів з подвійною діафрагмою у поєднанні з переробленою геометрією акустичної камери. Все ще універсальні, акварельні, з впізнавано широкою і повітряною сценою. Хоча сам звук тут більш цілісний, щільний, теплий. Граційну і гнучку фактуру партій збережено, є незначна концентрація на мікроконтрасті, але модель не переходить в аналітику. Слухаючи її, навіть дивно згадувати, що колись оригінальна Андро була сухуватою і кристальною. Тут побільшало тілесності, природності, ніжної мелодійності та текучої плавності.

 

 

І, врешті, преміальні Campfire Audio Trifecta за $3375, які мають по 3 повнодіапазонні динаміки 10 мм з діафрагмою ADLC, звернені один до одного у вигляді рівностороннього трикутника, і запатентовану трикутну форму корпусів. Детальні, барвисті, яскраві, дуже енергійні та іскристі, трохи V-подібні, з масштабною сценою і відточеною технічністю. Злегка агресивні на ВЧ, це на поціновувача, і тембри мені здаються не зразковими за натуральністю, вони більше працюють на ефектність. Але навушники, безсумнівно, з характером.

 

Cayin

 

Про новинки цього бренду мене розпитували особливо часто, тому його локація затримала мене надовго. Дивимося на Hi-Res плеєр Cayin N7 і на мобільний ЦАП із підсилювачем Cayin RU7.

 

 

Заявлена вартість Cayin N7 – $2300. Модель отримала 1-бітний ЦАП DSD (Pure 1-Bit DAP), мережу з 128 високоточних тонкоплівкових резисторів з двома фемтосекундними кварцовими генераторами, режими підсилення в чистому класі A чи класі AB, багато портів для різних способів підключення, Android 12, всі актуальні бездротові технології і корпус вагою 382 г, схожий за дизайном на старший Cayin N8 II.

Почерк у N7 мелодійний, соковитий, захопливий. На бездоганно темному тлі партії дуже виразні, багато прозорості та чіткості. НЧ знають своє місце, хоча вони доволі ударні та щільні, СЧ натуральні, насичені і зібрані, ВЧ протяжні, але без різкості. З мінусів – тут трохи бракує витонченості, напівтонів, відтінків, такого глибокого градієнту текстур, як у старшого N8 II, який рельєфно окреслює інструменти. N7 звучить більш прямолінійно, іноді це може стомлювати. Але він веселий та драйвовий, багатьом це сподобається. Свій норов у нього. Фарби яскраві, грає злагоджено – коротше, активний. Ще про порівняння з флагманом – N8 II здався мені більш деталізованим, інформативним, відкритим, нейтральним. N7 сильніше забарвлений, він теплий, але й смачний.

 

Тепер про Cayin RU7. 

 

 

На подив, тут встановлено схожий 1-бітний резистивний релейний ЦАП. З'явився режим "All to DSD", рекомендую активувати його. Модель має балансний вихід 4.4 мм та непогану потужність. Заявлена ціна – $290, це у рамках нинішнього преміального сегменту аудіофільських донглів.

Я влаштувала прямий баттл між Cayin RU6 та RU7. У підсумку можу сказати, що нова модель грає рівніше і чистіше. Сцена стала масштабнішою, загальна картина втратила трохи тілесності та характерної для RU6 округлості, натомість отримала більше прозорості. У режимі DSD256 RU7 має текстурний, пружний звук, рельєфніше виділяє деталі на середніх, звучить гармонійніше і природніше, ніж його попередник. Почерк RU6 – це впізнавана V-шка, він такий драйвовий і жвавий, з щільними, пробивними, підкачаними НЧ та акцентованими, насиченими ВЧ, які можуть здатися занадто дзвінкими для чутливих до спектру людей. Його козир – аналоговість, співочість та емоційність. RU7 злегка жорсткіший, але універсальніший.

 

iFi Audio

 

 

От із ким спілкування було дійсно радісним, так це з хлопцями із iFi. Ми вже зустрічалися з ними восени на Audio Video Show Warsaw 2022, і тепер знову побачилися. Я почула багато приємних слів, ще й отримала ворох мерчу – сумки, ручки, брендованих восьминогів... Так, дійсно, восьминоги. Аудіофіли колекціонують не лише високотехнологічні іграшки, а й просто... іграшки. Ну, чому б ні.

 

 

А для прослуховування тут знайшлася цікава річ – Bluetooth-адаптери iFi GO pod. Їхній цінник становить $400, це досить дорого, але новинка – маленький витвір мистецтва. Якщо ви хочете перетворити будь-які флагманські дротові внутрішньоканалки на TWS, мінімально поступаючись якістю звуку, це ваш варіант. Для різних стандартів підключення можна обрати конектори MMCX, 2pin, Pentaconn, T2 або A2DC. Версія Bluetooth – 5.2, підтримуються всі кодеки, в тому числі aptX HD, HWA і LDAC. Кожен адаптер використовує чіп Qualcomm QCC5144, вбудований 32-розрядний ЦАП Cirrus Logic MasterHIFI у поєднанні з тактовим генератором, що усуває джиттер, та підсилювач потужністю 120 мВт на 32 Ом. Мікрофони для викликів мають шумозаглушення Qualcomm cVc. Технологія TrueWireless Mirroring дає більш стабільне з'єднання. Є вологозахист IPX5. Час роботи – до 7 годин на одному заряді та до 35 годин з кейсом. Не можу сказати, що зручність носіння GO pod у моєму випадку була ідеальною, зате звук у них надзвичайний. Педантичні iFi добилися цього навіть від безпроводу. Почерк чесний, ясний, він не викривляє власну подачу під’єднаних IEM, лише трохи виділяє краї діапазону, додає їм яскравості та чіткості, це допомагає компенсувати втрату роздільної здатності, неминучу для усіх кодеків Bluetooth.

 

До речі, зараз компанія продає GO pod у зв'язці з різними аудіофільськими навушниками. Мені сподобалося комбо із новими 64 Audio U4S. Ви знаєте, що Fourte вже не один рік залишаються моїми улюбленцями, і тут було втішно почути знайомий фірмовий почерк. U4S – це для лінійки компанії більш-менш доступні гібриди вартістю $1100, вони мають 1 динамік, 2 арматури та 1 запатентований високочастотний драйвер tia. Застосовується конструкція з лінійним імпедансом LID, а також технологія Apex (Air Pressure Exchange), за допомогою якої у навушниках знімається зайвий тиск. У комплекті є кілька модулів Apex, включно з новим модулем m12, котрий поки що постачається тільки з цією моделлю. Корпуси з анодованого алюмінію мають колір Slate Blue, малюнок фейсплейтів натхненний уламками метеориту Muonionalusta. Звучання повітряне, м'яке, мелодійне, неагресивне, з гарною деталізацією, приємною тоналкою та дуже просторою сценою.

 

To be continued...

 

Soundmag
Налаштування збережено