Каталог товарів

Огляд FiiO FA7s. Блискавична арматура

Огляд
20 Березня 2024 419
Автор: Victor Bondar

Навушники від бренду FiiO стали частиною мого аудіофільського шляху та кроком уперед після дешевих навушників із мас-маркету. Вперше я познайомився з ними ще у 2018 році, придбавши собі FiiO F5 на динамічному драйвері, які за свою скромну вартість могли похвалитися змінним кабелем, яких у комплекті було одразу два. Один з них був балансний, а інший з гарнітурою. До речі вони ще досі в мене є, що правда кабелів на них я вже накупив цілу купу, це уже 4 здається кабель, і поки що все ок, тому що зараз я їх використовую вдома. Другими моїми навушниками FiiO стали топові на той час динамічні навушники FiiO FD5, якими я користуюсь по сьогоднішній день з ЦАПом, який не так давно купив. А до того вони в мене довгий час лежали без діла, через те, що телефон їх банально не міг розкрити на повну.

Занурюючись в усю цю аудіотему все більше, а точніше зайшовши на сайт FiiO, розумієш, наскільки в них збільшився модельний ряд, з’явилися нові лінійки: гібриди, трибриди, планари FiiO FT5, на які я до речі вже робив огляд. Але мені стало цікаво зазирнути в протилежну сторону, та пізнати арматурний звук, чистий, без динамічних динаміків та електростатів. Ідеальною моделлю для цього виступають FiiO FA7s, шестидрайверна конструкція яких розподілена наступним чином: 2 арматури для низьких частот, 2 для середніх, та 2 для високих. Звичайно ж вони різних конфігурацій, розмірів та моделей, про це все згодом. Не буду все розкривати одразу, тому почнімо вивчати внутрішній світ коробки FA7s.

Розпакування та комплектація

Вже традиційною для FiiO стала коробка з голографічним ефектом, яку вони використовують майже в усіх своїх пристроях, вона виглядає дійсно ефектно, особливо на яскравому світлі. Коробка складається з двох частин: яскравої обкладинки, на якій зліва написана назва моделі, згори назва бренду, справа логотип Hi-Res. Так, навушники пройшли цю сертифікацію, тобто їх частотний діапазон доходить до 40 кГц.
Справа бачимо зображення навушника, велике та яскраве, яке чудово демонструє його фейсплейт у вигляді літери Y, та металеву текстуру, яка наживо насправді виглядає не так явно. Під яскравою обкладинкою, також традиційно вже, чорна коробка, кришка якої тримається на магнітах, на ній згори зображений контур самих навушників.

Відкриваючи її бачимо презентацію навушників зліва, вони лежать разом з кабелем формуючи серце, а справа лежить доволі великий пластиковий транспортувальний кейс, всередині якого нижня частина зроблена з гуми й вона виймається, можна якщо що її промити. До речі в мене є такий самий кейс, але повністю чорний (не прозорий) він був у комплекті з FiiO F5, а от з FD5 уже клали шкіряний кейс, з оксамитом всередині, який закривався магнітною застібкою.
Комплектація:

  • самі навушники FiiO FA7s
  • мідний посріблений кабель довжиною 1.2 метри з можливістю зміни конекторів
  • окрім встановленого 4.4 мм балансного конектора також в комплект входять 2.5 мм (балансний) та 3.5 мм (не балансний) конектори
  • щіточка для догляду за навушниками
  • цікавий фіксатор для кабелю, який магнітами його скріплює аби він не розмотувався при скручуванні
  • залізний ключ для від'єднання MMCX конекторів
  • пластиковий кейс з гумовим дном для транспортування навушників
  • комплект амбушур із 13 пар, включаючи ті що вже встановлені на навушниках
  • посібник користувача

 

Більш детально про амбушури: згори зліва ми бачимо 3 розміри (L, M, S) - амбушури з акцентом на низьких частотах. Правіше 3 розміри (L, M, S) - навушники з акцентом на середні та високі частоти, відповідно і на вокал.
Нижче, ті що чорні, це 3 пари пінних амбушурів, з ефектом пам’яті, можливо ви знаєте, вони як правило підрізають високі, та акцентують низькі частоти. Пара дво-фланцевих амбушурів M розміру, доволі дивний тип, тому залишили всього 1 пару. І звичайно ж стандартні балансні силіконові амбушури, які вже встановлені на навушниках (розмір M) та ще 2 розміри (S, L) додатково. Доволі потужний набір, тому я так окремо про них написав.

Технічні характеристики

Масогабаритні показники:

  • вага навушника: 8.4 грами

Акустичні параметри:

  • частотний діапазон: 10 Гц - 40 кГц
  • чутливість 111 дБ
  • опір: 18 Ом

Особливості:

  • посріблений кабель з монокристалічної міді
  • змінні конектори
  • корпуси навушників із нержавіючої сталі
  • шести-арматурна конструкція

 

Дизайн та особливості

Дизайн навушників можна назвати космічним, Y-подібний елемент на фейсплейті нагадує вітряк, в прорізах видно сіточку блакитного кольору. Виглядає дуже ефектно. Корпуси зроблені із нержавіючої сталі 316L, пройшли процес гальванічного покриття для підвищеної жорсткості. Скруглення штекера на місці кріплення з навушниками, зроблено для більшої ергономічності та повторює завушний контур. Також доступна і чорна версія.

Глибина посадки FiiO FA7s середня, вони не вилітають ще також завдяки ергономічній завушній фіксації. MMCX конектори не тугі, іноді буває що їх важко від’єднати, але тут в комплекті іде спеціальний ключ, щоб спростити цю задачу. Але у MMCX конекторів є недолік того, що з часом вони починають розтягуватись, деформуватись, тому не варто дуже часто роз’єднувати навушники від кабелю, тільки якщо в цьому буде необхідність. Вага навушників 8.4 грами що більше середньої, але носити їх з комфортом можна достатньо довго.

Можливість зміни конекторів, це неймовірна фішка, яка по перше скорочує частоту зміни кабелю, по друге дає можливість використовувати навушники з різними джерелами й до того ж замінити конектор достатньо просто. Треба покрутити конектор по різьбі, відкрутивши його, потягнути вгору, обрати необхідний конектор (2.5, 3.5, 4.4 мм) та сумістити пазик та горбик який знаходиться всередині конектору. Вставити його та міцно закрутити, цей весь процес займе у вас не більше як хвилину, але захистить MMCX конектор від можливих деформаційних змін при частому його від’єднанні.

Особливості

  • FiiO FA7s оснащені 6 збалансованими арматурними драйверами, причому кожен набір драйверів обробляє свій спектр частот, має власні звукові камери для мінімізації перешкод. Низькочастотна та високочастотна пари виготовлені компанією Knowles, що забезпечує значно розширені, але контрольовані баси, а також високодеталізовані високі частоти. Середньочастотні драйвери - це спеціальний блок створений ексклюзивно для FiiO, з природним характером та чистим проробленим вокалом.
  • точно налаштований трисмуговий кросовер дозволяє кожному драйверу працювати збалансовано, тобто 2+2+2. На кожен частотний діапазон приходиться по 2 драйвери, розроблені в електронній та структурній системі для точного розділення - що призводить до більш реалістичного збалансовано звучання, здатного повністю відтворити кожну деталь вашої музики, почути її так, як задумав виконавець.
  • можна оцінити якість виготовлення корпусів навушників лише поглядом на них. FA7s виготовлені з нержавіючої сталі класу 316L, ретельно обробленої за допомогою процесу порошкової металургії - при температурі 1000 градусів Цельсія виконується високотемпературне спікання під тиском, щоб створити форму навушників. Його передня панель обробляється на п'ятиосьовому верстаті з ЧПК, а задня порожнина полірується вручну для блиску.
  • кабель з монокристалічної міді як додатково посріблений має 8 провідників по 19 жил у кожному, що разом становить 152 жили. Кожен дріт окремо ізольований і всі вони сплетені у стилі Litz. Зовнішня оболонка кабелю виготовлена із чистого ТПУ, який не тільки має чудовий прозоро-чорний вигляд, але також стійкий від пожовтіння після тривалого використання, та відсутня жорсткість під час роботи на низьких температурах.
  • загнуті кутові роз’єми MMCX із лівим “синім” та правим “червоним” індикаторами спрощують підключення. Вигин конектора було розроблено на основі наукових досліджень, щоб зробити носіння навушників максимально комфортним

 

Опис звучання

В цьому розділі я вирішив зробити все, по перше це описати звучання навушників FiiO FA7s у двох зв’язках, з ЦАПом Shanling H5 та Hi-Fi плеєром IBasso DX260. Потім порівняти ці навушники з моїми динамічними FiiO FD5. Тобто розділ дуже чималий.
Але спершу опишу в цілому подачу навушників FiiO FA7s: вона легка повітряна та яскрава. З м’якими низькими частотами, артикульованими добре проробленими середніми частотами, та яскравими акцентованими високими які мають чудовий рівень мікроконтрасту.

Поїхали по зв’язочках, першою буде Shanling H5 + FiiO FA7s. Джерело демонструє теплу та музичну подачу, з акцентом на низьких частотах та трішки з акцентом на високих. З намаганням зробити середні частоти простіше, але при цьому не втрачаючи їх тембральне наповнення.

Низькі частоти: ударність мають, але м’яку ніби по барабанах б’ють не паличками, а щіточками, хоча це не мінус, а особливість, залишається тіло та окресленість на басу. Подача однозначно не басхедна, для електронної музики також може не вистачити, а от інструментальна просто цукерка якась. Дуже м’яко та тепло звучить.
Середні частоти: не вражають своєю шириною, хоча мають непогане розділення інструментів, чітке розуміння де розташований той чи інший інструмент, голосам трішки не вистачило ширини, глибини та тембрального наповнення, можна сказати що у цього ЦАПа це, мабуть, найслабша ланка. Але все одно в цілісній звукові картині сприймається природно.
Високі частоти: теплі, не різкі, можна сказати природні, але в природі є і різкі звуки, тут це згладжено скоріше. Але не подумайте, їх тут цілком достатньо, детальність на високому рівні, мікроконтраст хороший. Але краї частотного діапазону відчуваються гірше, все ж таки дається в знаки те що цей пристрій нижчого класу.
 

Другою буде iBasso DX260 + FiiO FA7s. Спершу опишу загальний характер та подачу, виділю, дуже чітку артикуляцію вокалу, з яскравим акцентом, але не важливо жіночий вокал чи чоловічий, тембри залишаються правильними. Плеєр має загально дуже яскраву та емоційну подачу, з акцентуванням деталей та низьких частот.

Низькі частоти: відмічу те що вони не виривають все з корінням та не заставляють вас дрижати від страху, мають чудовий м’який панч, з неймовірною текстурністю та якістю, зі швидкістю також все добре. Цього достатньо щоб надати тіла треку, зробити його емоційним та приємним, це точно не басхедна подача, але цілком мультижанрова.
Середні частоти: широкі, окреслені з крутою передачею вокалу, голоси яскраво передаються, втім натурально та без спотворень на тембрах. Інструменти чудово розділяються, кожен звук звучить окремо що не створює мішанини, сцена як для такого формфактора навушників, виняткова, не те щоб найкраща що я чув у внутрішньоканальних навушниках, але одна з кращих точно.
Високі частоти: прозорі, ніби їх пропустили через фільтр, але не той коли у вас втрачаються деталі, а коли прибрали зайві спотворення, це важко пояснити, але кожен найменший звук ти чуєш чітко, і він не віддає тобі в барабанну перетинку, так сибілянтів тут не має. Але ВЧ-фобам їх рекомендувати я б також не став. Отримаємо також чудове окреслення країв діапазону, немає відчуття що є якісь втрати.

Порівнюючи обидві зв’язки з цими навушниками, відмічу декілька особливостей.  На відрізку середніх частот iBasso DX260 грає більш наповнено, це відчувається на вокалі, а саме те як вони можуть натурально та м’яко обволікати барабанну перетинку. Складається дійсно відчуття присутності, та живості. Shanling демонструє простіший звук, музичний, драйвовий, теплий, більш згладжений, але також емоційний.
 

І нарешті порівняємо ці 2 моделі навушників, топову у свій час динамічну модель FD5 з нині топовою чистою балансною арматурою FA7s.
FD5 мають більш V-подібну подачу, в той час, як FA7s більш нейтральні. Детальніше по частотах:

Низькі частоти: FD5 мають більше мідбасу, удар більш акцентований та відчутний, саббас дуже схожий, я б навіть сказав що він на одному рівні. Дуже схожий показник як швидкості, так і загального сприйняття, але внаслідок більш ударного та панчового мідбаса, електронна музика звучить більш об’ємно та драйвово на FD5.
Середні частоти: тут пальма першості за FA7s більш виділений та підкреслений вокал, з кращим розділенням інструментів. Але сцена на обох моделях дуже крута, на FD5 дуже широка та навіть присутня глибина, у FA7s більш все розділено, але глибина сцени відчувається гірше.
Високі частоти: в обох пар навушників вони акцентовані, але у FA7s розділення планів та післязвучань на вищому рівні, відчувається більше повітря. FD5 також дуже детальні, та мають чудовий мікроконтакт, пророблення найменших звукових акцентів. Але арматурний FA7s робить це все одно більш вишукано та прецизійно.

Висновок з порівняння такий, якщо хочете більше басу, то FD5. Якщо більшої нейтральності та чистоти на вокалі, з кращою сценою та розділенням планів то FA7s. Для електронної музики краще динамічна модель, для інструментальної арматурна. Для року тут вже спірно, обидві моделі можуть дуже якісно відтворити цей жанр, без втрат, але тут вже дуже тонка смакова грань.

Підсумки

Отже, FiiO вдалося зробити дуже якісні навушники, з футуристичним космічним дизайном, використання нержавіючої сталі у корпусах своїх навушників, показало дуже вискоку ефективність як з погляду краси, так і зручності. Так, вони трохи важкі, але мої FD5 ще важче, і я взагалі не страждав з цього приводу. Кабель має змінні конектори що дуже добре, щоб зайвий раз не від'єднувати кабель від навушників. Багата комплектація з цілою купою амбушур різних форм та розмірів, можна підібрати не тільки під розмір, а й під жанрове уподобання або акцент, щоб акцентувати певний спектр частот. Навушники не мають змінних звуководів, можливо їм це і не потрібно.
Звук FiiO FA7s просто неймовірний, він тебе захоплює і поринає у світ музики, ти чуєш все і прозорий детальний голос і післязвучання, і все що відбувається навколо, зокрема подихи виконавця, сцена дуже широка, бас м’який та артикульований.
Плюси:

  • багатий комплект постачання
  • крутий дизайн та збірка
  • кабель з ергономічним завушним кріпленням
  • можливість змінювати конектори
  • дуже детальний та збалансований звук

Мінуси:

  • самі по собі mmcx конектори з часом можуть деформуватися
  • корпуси з нержавіючої сталі, з часом збирають маленькі подряпинки (з досвіду FD5)
     

Товари зі статті

Soundmag
Налаштування збережено