Каталог товарів

Огляд JBL Studio 630. Теплота по-американськи

Огляд
29 Січня 2024 663
Автор: Сергій Солоха



 

Американська компанія JBL займається виготовленням акустичних систем вже 78 років. Це одна з компаній, яка виробляє всі види акустичних систем, які тільки можна уявити, від дротових внутрішньоканальних навушників та портативних Bluetooth-колонок, до топових студійних моніторів та концертних колонок. Сегмент Hi-Fi акустики компанією також не був обійдений стороною.

Одразу хочу зазначити, що назва лінійки Studio, не має жодного відношення до студійних моніторів, це домашні Hi-Fi колонки, основне призначення яких - дарувати задоволення від прослуховування музики.

Щодо сегментації, Studio – комфортно розташувалась чітко в середині модельного ряду, залишаючи звання бюджетних колонок за серією – Stage, а топовий сегмент - лінійці HDI. Взагалі серія Studio включає в себе одну настінну модель (індекс 610), дві поличкові (620 та 630), три підлогові (680, 690 та 698), два центральні канали (625с та 665с) та два сабвуфери  (650p та 660р), що дозволяє зібрати будь-яку конфігурацію системи в рамках однієї лінійки акустичних систем.  Сьогодні до мене потрапили відносно великі, поличкові, пасивні акустичні системи (далі - АС) JBL Studio 630.

Конструкція та дизайн



 

JBL Studio 630 це досить великі поличкові АС. Вага кожної колонки 9 кг, а заввишки їх розмір становить 37 см, з урахуванням того що в коробці дві колонки, потрібно обов’язково враховувати це обираючи місце для паркування біля магазину, або домівки. Виглядають ці колонки дуже круто завдяки заокругленим вертикальним кутам, які гармонійно поєднуються з рупорним твітером, та втопленим динаміком у фронтальну панель, який також знаходиться в невеликому рупорі, котрий окрім покращення звука, ще виконує декоративну функцію, а саме ховає болти кріплення динаміка до фронтової панелі.

 



 

Здається, що дизайнерам поставили завдання уникнути гострих кутів, з яким вони успішно впорались, якщо не враховувати стик горизонтальних стінок з вертикальними. Зверху колонка має глянцеве покриття, яке нагадує рояльний лак, всі інші стінки АС обтягнуті плівкою, в моєму випадку з кольором та текстурою “темний горіх”. Не дивлячись на те що дані АС мають дуже привабливий зовнішній вигляд, залишається бажання, щоб обклейка корпусу була якісніша, особливо на стиках, але побачити будь-які недоліки, можливо тільки при дуже прискіпливому вивченні. Їх привабливість ще підвищує той факт, що грилі в Studio 630 мають магнітні кріплення, які завжди залишаються непомітними. Грилі тканинні, але за тканиною йде пластмасова сітка яка гарно впорається з захистом динаміків від фізичних ушкоджень, забігаючи наперед скажу, що слухати музику краще без них. На нижній стінці є 3 невеличкі гумові підставки, для збереження меблів та колонок.

JBL Studio 630 мають 2 смуги, що є класичним рішенням для поличкової АС. За середні та низькі частоти відповідає 6.5’ динамік, дифузор якого виконаний із патентованого матеріалу PolyPlas, який забезпечує низьку масу та високу міцність. Для того, щоб жорсткість була ще вищою, на дифузорі були зроблені ребра міцності які розмістилися навколо центру динаміка. Варто звернути увагу на те, що динамік має достатньо великий та м'який підвіс, який дає йому можливість рухатись в більшому діапазоні, завдяки чому, конструкторам вдалося знизити нижню частоту до 45 Hz за рівнем -6db, що для поличкової акустики є дуже визначним показником.

 



 

Порт фазоінвертора має не дуже великий розмір, його розтруб відведений на задню стінку. Ці АС потребують багато повітря навколо себе, тому називати їх поличковими повною мірою не можна, вони скоріш за все “стоїчкові” та потребують встановлення на акустичні стійки. За високі частоти в JBL Studio 630 відповідає 25 мм динамік, який втоплений у великому рупорі за технологією HDI (High Definition Imaging) та працює в компресійному режимі, що дозволяє йому відтворювати частоти аж до 40 kHz. Якщо спробувати пояснити стиснуто, то це звичайний купольний твітер, перед яким встановлена, так названа фазова заглушка та який вміщений в рупор.

 



 

На задній панелі, крім порту фазоінвертора, є одна пара клейм, так що поціновувачів підключати акустику за схемою  bi-wiring, або bi-amping тут чекає розчарування, а всім іншим, кого влаштовує типове підключення, це рішення прийдеться до вподоби, тому що перемички, які можуть негативно впливати на звук тут просто відсутні.

Звук



 

Насамперед хочу зазначити декілька речей, до яких треба бути готовим новим власникам. Хоча JBL Studio 630 мають імпеданс 6 Ом, що не є великим навантаженням на підсилювач, їхня чутливість складає 85 db, тому їм потрібен підсилювач який здатний видати не менше ніж 60 Вт на канал і регулятор гучності доведеться викручувати сильніше, ніж зазвичай.

Що стосується розташування, після доволі довгої гри в «знайди найкращий звук», а це зазначу, не проста гра, в ній необхідно рухати колонки масою 9 кг та ще й стійки які важать близько 4 кг по кімнаті поки не знайдеш найкращий варіант, зрештою мені вдалося виставити колонки рівнобедреним трикутником де відстань між колонками була менша ніж відстань до точки прослуховування, відстань від бокових стін приблизно 1 м, а позаду колонкам було надано аж 1.5 м. При тестуванні на «рожевому шумі», саме при цьому розташуванні вдалося отримати рівну сцену з вірним відтворенням, як фази, так і протифази. В кімнаті близько 24 квадратних метрів і з висотою стелі 3 метри при тестуванні бас чутно з частоти 30 Hz (З 30 Hz КАРЛ!!!! ЦЕ ПОЛИЧКОВА АКУСТИКА), що для такого формфактора - неймовірний показник, і з дуже прийнятним відхиленням від опорних 60 Hz. Розподіл частот між динаміками здійснюється на частоті 1.9 kHz, при зростаючій кривій перехід з динаміка до твітера, я не почув, що й не дивно, все ж таки 78 років проєктування АС компанією JBL дають про себе знати.

Після тестових сигналів, перше що вирішив послухати, це музику до балету «Ромео та Джульєтта» українського композитора Сергія Прокоф’єва у виконанні Чиказького симфонічного оркестру. Звучання JBL Studio 630 виявилося неоднозначним. З одного боку колонки подарували просто неймовірний об’єм, вони переносять навіть не в театр, а в якийсь-то концертний зал, який не має розміру, він майже безмежний. Високі частоти виявилися дуже динамічними, всі деталі були на своїх місцях, звучання флейти – просто дивовижне. Середні та низькі частоти подаються значно повільніше, складається враження, що динамік не встигає за компресійним твітером, контрабас та нижні альти звучать дещо спрощено, хоча глибина баса вражає, не всі підлогові АС можуть відтворити такий бас.

 



 

Після того, що 630-ті показали на класичній музиці, з’явилося бажання послухати щось більш камерне, з якісно записаними низькими частотами. Вибір пав на виконавця із назвою Kimeia та її єдиний альбом Words for Freedom (2023 року), який, на мою суб’єктивну думку – один з найкращих альбомів сучасного джазу. Подача акустики в СЧ/НЧ діапазоні – дуже тепла та акцент на басу відчувався з першої ноти до останньої. Колонки не намагались передати всі тонкощі запису, але подача виявилась настільки емоційна, що було дійсно складно сидіти та слухати замість того, щоб почати танцювати. Жіночий вокал відтворювався трішки спрощено, але емоції відчувались навіть не вухами, а напевно самим серцем.

Що стосується ВЧ діапазону, то тут ситуація дещо інша - вони кристально чисті та мають безмежну динамічність, внаслідок чого у звук додавалась дуже цікава пікантність яка спонукала забути про тест і просто насолоджуватись музикою (завдяки цьому ефекту альбом прийшлось переслухувати вдруге). Сцена вірна, вміщена між колонками, та дає чітке уявлення де хто з музикантів знаходиться, єдине до чого можна причепитися, так це те, що всі джерела звуку займають місця більш ніж потрібно на уявній сцені.

JBL Studio 630 – досить ритмічні колонки, але вони мають рису, яка мені особо сподобалась. При прослуховуванні Michael Jackson, вони згладжували основні удари в ритм-секції, завдяки чому звук ставав більш об’ємним, а головне він не викликав неприємні відчуття при прослуховуванні, як це роблять деякі інші акустичні системи. Закінчилося знайомство Джексона та JBL тим що за один вечір, я прослухав 3 альбоми цього виконавця (ніколи в житті не слухав стільки подобної музики за один раз). Для того, щоб переконатись що вся ритмічна музика буде відтворюватись однаково, вирішив закінчити свій диско-день Billie Eilish – Bad guy і можу запевнити, що у разі необхідності влаштувати вдома дискотеку 630-ті не підведуть, хоча іноді можуть підгужувати на частотах біля 100-120 Hz.

На останок я залишив найцікавіше, тому що ці колонки весь час чекали коли справа дійде до року. Для тесту був обраний альбом No More Tears від такого виконавця як Ozzy Osbourne.

 



 

Для більшого занурення в прослуховування був залучений вініловий програвач. Перше що показав компресійний твітер, це те, що у разі будь-якого пилу на платівці він це не стане приховувати і після 2 хвилин прослуховування прийшлось зупинитись, щоб почистити платівку більш ретельно. З перших гітарних акордів у виконанні Zakk Wylde було зрозуміло що на мене чекає магія американського звука. Здається що ці колонки проектували для того, щоб грати рок, та всі його різновиди. Роздутий бас робив звук об’ємним та тяжким, а рупорні верхи додавали динаміки. При прослуховуванні року на цих колонках є тільки один недолік, це те, що хочеться зробити гучніше, а потім ще гучніше і ще… Закінчуються такі експерименти тим, що сусід приходить в гості та просить зробити тихіше.

Висновок



 

Якщо описувати звук JBL Studio 630 в декількох словах, то це АС яка має теплий звук, по американські теплій з достатньо гострими ВЧ та великою кількістю баса. В них дуже дивне поєднання СЧ/НЧ динаміка, якому не достає мікродинаміки, та розбірливості та твітера, який навпаки дуже швидкий та спроможний всі частоти подати максимально детально. Як що ви хочете чути напівтони та як при записі вокаліст шаркає ногою, то вони не для вас. У разі якщо вам потрібно мотати головою під улюблений ріф, влаштувати дискотеку, або вам потрібна емоційність – то це те що треба. Якщо порівнювати Studio 630 з іншими акустичними системами в цьому ціновому сегменті та формфакторі, то вони навряд чи отримають звання переможця, але приз симпатій 100% буде за ними.
 

Товари зі статті

Soundmag
Налаштування збережено