Каталог товарів

Огляд програвача вінілу Technics SL-1500C

Огляд
30 Травня 2024 139
Автор: Володимир Яковенко

Що спадає вам на думку, коли ви чуєте назву бренду Technics? Для когось це можуть бути підсилювачі звуку, для когось акустичні системи, а для когось навіть касетні деки, які зараз знову набирають популярності. Але для мене перша асоціація з брендом Technics це однозначно професійні діджейські "вертушки". Як же я мріяв про sl-1200 mk2 в студентські роки, коли сам був діджеєм…
Програвачі Technics були, і зараз є обов'язковим пунктом в технічному райдері кожного поважаючого себе діджея (з тих, хто грає з вінілу, звісно) і заслужено мають статус легендарних.

Що ж таке Technics sl-1500c? Це вже не робочий інструмент діджея, який ми звикли бачити в клубах та на сценах фестивалів електронної музики. Цей програвач створений, щоб стати перлиною домашнього сетапу для вініломана, який цінує надійність, зручність та гарний звук. Може скластися враження, що в цьому огляді я буду співати дифірамби цій "вертушці", але почекайте, мінуси я теж знайшов і пізніше їх також опишу.

Від своїх професійних попередників sl-1500c взяв традиційну для Technics масивну конструкцію, ніжки, що регулюються, S-подібний тонарм з можливістю регулювання висоти та, звісно ж - прямий привід.
В цьому програвачі ви не побачите звичних діджейських інструментів, на кшталт стробоскопу, пітч-фейдера чи підсвітки голки, лише кнопки вмикання/вимикання програвача, вибору швидкості та пуск/зупинка обертання опорного диску. Дизайн дуже мінімалістичний, навіть назви моделі на верхній панелі немає, лише напис Technics доволі маленьким шрифтом. До речі, верхня панель виготовлена з алюмінію і має матове анодування, що додає програвачеві вишуканого стильного вигляду та посилює відчуття монолітності конструкції.

 

Традиційно, програвач має три швидкості обертання платівок 33, 45 та 78 обертів за хвилину.

Але не традиціями єдиними. Не обійшлося і без цікавих нововведень. Таких, наприклад, як автоматичне підняття голки після закінчення платівки. Це доволі корисна функція. Якщо ви раптом заснули під час прослуховування, то програвач підніме тонарм в кінці платівки і стилус вашого звукознімача не буде даремно зношуватися. Платівка при цьому продовжить обертатися, але це нічим не загрожує, прямий привід - крути хоч цілодобово. Цю функцію також можна відключити.
До мене, під час прослуховування, часто приходить кіт і добре, що не треба вставати, щоб підняти голку, коли хочеться, щоб він ще трохи полежав на колінах.
Ще одна приємна особливість - це підпружинена захисна кришка. Вона не впаде на програвач, а зависне, якщо її відпустити десь посередині. Наче дрібниця, а приємно. Не розумію, чому мало хто з виробників роблять так само.
 

Додали до цього програвача і фонокоректор для картриджів MM-типу, що полегшить життя вініломану-початківцю. І ми, звісно, звикли, що вбудовані фонокоректори зазвичай встановлюються за принципом "аби було", але тут він доволі непоганий. Я, до прикладу, не помітив якоїсь кардинальної різниці в звучанні з моїм Cambridge Audio Alva Solo (хоча все залежить від ваших вух, звісно). Цікаво те, що виходи phono та line є окремими, а не просто один вихід, який перемикається з phono на line спеціальним перемикачем. Певно, це зроблено, щоб шлях до зовнішнього фонокоректора був мінімальним та не зачіпав вбудований.

Окремої уваги заслуговує двигун. Хто, як не Technics знається на прямому приводі в програвачах вінілу? Пуск/зупинка миттєві, обертання повністю беззвучне, швидкості стабільні і ніякого "фону" чи чогось подібного в звуковому тракті (чого так очікують від прямого приводу прихильники ремінного). Опорний диск є частиною двигуна, він масивний, добре демпфований та екранований. Зверху лежить гумовий мат.
Тонарм, як і в інших моделях Technics. S-подібний, зі змінним хедшелом, функцією регулювання висоти, та звісно ж - антискейтингом. Жодних люфтів чи заїдань, все, як треба.
 

З заводу встановлений картридж Ortofon 2M Red і це, на мій особистий погляд, просто нормально. Для цього програвача це нижня планка відповідності. Я б дуже здивувався, якби сюди встановили щось дешевше, наприклад audio-technica vm95. А от Ortofon 2M Blue був би тут доречнішим, як з естетичної точки зору, так і з точки зору рівня програвача.
Але не поспішайте записувати це в недоліки. Ortofon 2M Red це чудовий картридж. Його впевнено можна вважати мультижанровим, та особливо гарно він підходить, на мій погляд, для рок-, поп- та електронної музики. Для багатьох програвачів цей картридж є знаком якості і це заслужено.
До переваг, я б ще відніс вбудований блок живлення. Підключаєте кабель і все, ніяких "цеглин" на дроті, які треба десь сховати, чи блоків, які перекривають інші розетки. При цьому жодних вібрацій, шуму чи фону, як в дешевих "техніксоподібних" програвачах він не видає, тож, можна не перейматись.

Що ж, треба згадати і про недоліки. Хоча, може скластися враження, що я їх висмоктав з пальця, бо серйозними їх не назвеш.
Перше. Кнопка пуску двигуна. Вона надто проста. Проста на дотик та на звук. Навіть на бюджетному Audio-Technica AT-LP140XP, який дуже хоче бути схожим на Technics, кнопка приємна і її хочеться натискати. А тут…
Друге. Механізм регулювання висоти тонарму. Він працює добре, жодних нарікань. Але в інших моделях Technics він був зручніший. Напевно це обумовлено наявністю механізму автоматичного підняття тонарму. Інших причин міняти те, що і так добре працює, я не бачу.
Третє. Захисна кришка. Чому на ній так легко з'являються подряпини? Я розумію, це стосується всіх програвачів, або майже всіх. Але ж його вже не назвеш бюджетним. Невже не можна додати антискретч покриття? Наприклад візор мотошолома має таке покриття і це не є чимось особливим, навіть дешеві шоломи таке мають. При цьому, і візор шолома, і кришка програвача зроблені з того ж, або подібного матеріалу. Чому не додати таке покриття? Загадка.
Ну і четверте. Зроблено в Малайзії. Звісно, до якості збірки та контролю якості на заводі Panasonic жодних претензій. Просто обов'язково знайдуться люди, для яких, якщо Technics не зроблений в Японії, то це вже "не торт".
 

“Добре”, скаже новачок, “Але чому я маю обрати саме цей програвач, а не умовний Audio-Technica за 15к гривень, хіба вони вже так сильно відрізняються?”
Що ж, якщо все описане вище не відповідає на це питання, то для повноти картини зробимо невеличке порівняння. Найближчим програвачем від AT, який хоч якось можна порівнювати з SL-1500C буде Audio-Technica AT-LP5x, вартістю не менше ніж 25к, але аж ніяк не 15. На перший погляд, той же самий форм фактор, прямий привід, але…

Почнемо з того, що звучання Ortofon 2m red, встановленого на Technics, як то кажуть, “на голову” (або навіть і на дві) вище від VM-95E на АТ. Картридж VM-95E досить непоганий і впевнено займає свою бюджетну нішу, але 2m red суттєво переважає в детальності звучання, ширині та глибині сцени, а також точності відтворення музичних інструментів. Звучання насиченіше та динамічніше. Це якщо не вдаватися в технічні характеристики, де Ortofon виграє в діапазоні частот, розділенні каналів, рівні вихідного сигналу тощо. А дизайн - це ж просто небо та земля!
Далі - фонокоректор. Як я вже згадував, вбудовані фонокоректори в бюджетних програвачах хоч і виконують свою функцію, але не можуть похизуватися дійсно високим рівнем звучання. На відміну від того, яким обладнано SL-1500C. Тут він нічим не поступається багатьом фонокоректорам від відомих брендів, які продаються окремо.

Наступне - двигун. В тому, що аудіофіли віддають перевагу ремінному приводу є певна рація. Адже прямий привід часто має вищий рівень вібрацій, фону та інших неприємних особливостей, ніж ремінний. Особливо це стосується бюджетних та навіть середньо бюджетних програвачів. Але Technics розуміються на прямому приводі так, як ніхто інший, тому тут до двигуна не буде претензій навіть у досвідчених аудіофілів.
Якість збірки, матеріали та увага до деталей. В SL-1500C значно масивніший корпус. Як люблять казати англомовні оглядачі “built like a tank”, з чим важко не погодитись. Це суттєво впливає на можливість гасіння вібрацій від зовнішнього середовища. Вібророзв’язка тут дійсно на висоті (згадую свої попередні програвачі, біля яких треба було ходити ледь не навшпиньки). Матеріали підібрані під стать вартості, все відчувається монолітним та дорогим, відчуття економії на матеріалах і близько немає. На відміну від… ну ви зрозуміли.

І ще один невеличкий технічний нюанс. В специфікаціях програвача вказано, що допускається використання клемпу для притиску платівки, вагою до 700 грамів. Це означає, що інженери прорахували такий момент і опорний механізм передбачає використання додаткової ваги на опорному диску, а значить він має відповідну міцність та надійність. В бюджетних програвачах я такого не зустрічав, а отже до опорного механізму такого програвача можуть бути з часом питання, особливо у випадку використання клемпу.
Завершимо додатковими можливостями. Регулювання висоти тонарму, автоматичне підняття голки після закінчення платівки, підпружинена захисна кришка… В AT-LP5X цього всього немає і спробуй ще знайти програвач, де це  буде, та ще й одночасно.

Тут, все-таки, варто зауважити, що згаданий мною Audio-Technica AT-LP5X це гарний програвач вінілу в своїй ціновій категорії і я жодним чином не намагаюсь показати його в поганому світлі. У мене був не один програвач від цього бренду і мою повагу вони точно заслужили.
Але Technics SL-1500C - це зовсім інший рівень. І це проявляється в усьому: звучанні, ергономіці, наборі функцій, увазі до деталей і, як результат - задоволенні від використання. Це програвач вінілу, здатний задовольнити потреби навіть досвідченого та вибагливого вініломана. Зроблений брендом, який має довгу історію та величезний досвід. Стильний, надійний, здатний добре звучати "з коробки", маючи при цьому великий потенціал для апгрейду. Цей програвач легко може стати “тим самим”, єдиним, на роки та навіть десятиліття. Рекомендую.
 

Товари зі статті

Soundmag
Налаштування збережено