Каталог товарів

Огляд Triangle Elara LN01A. Французькі настрої не сповідні

Огляд
27 Травня 2024 221
Автор: Сергій Солоха

Triangle - це компанія, яка відома багатьом водіям, вона виробляє досить непогані автомобільні, та й не тільки, покришки. Пшшшш… *тут повинен бути звук зажованої, касетної стрічки*. Як би не було прикро, якщо вбити в гугл “Triangle”, то він дійсно видасть багато пропозицій придбати покришки, але якщо додати до пошукового запиту слово “audio” все одразу стає на свої місця. Тому спробую почати ще раз…

Triangle - французька компанія, яка вже понад 40 років виробляє Hi-Fi акустичні системи. Виходячи з інформації, яка доступна в мережі, набагато більше її засновників цікавить саме емоційна частина того, що вони виробляють. При створенні компанії основною метою Де Верньєтта було створити акустичні системи, які б грали музику так, як ми хочемо її чути. Саме тому, в будь-яких продуктах Triangle в першу чергу йде емоційність звучання, а вже потім все інше. Навіть думаю що можна назвати це романтизмом, як наголос на емоціях та чутливості проти розуму та раціоналізму. Я з виробами цієї компанії стикався двічі, і обидва рази звук АС (акустична система) Triangle підтверджував вищезазначену теорію.

Як і будь-який інший виробник АС, Triangle не обійшов стороною розвиток технологій та зміни способу життя людей в цілому, тому компанія почала випускати активні колонки в більш портативному форматі. Яскравим прикладом є Triangle Elara LN01A. При розгляді даного виробу мене цікавить два питання:

  • Чи є можливість в активних АС скласти конкуренцію класичним Hi-Fi системам?
  • Чи вдалося інженерам Triangle зберегти фірмовий звук в активних АС?

Спробую наприкінці відповісти на ці два питання, а поки що розглянемо ці колонки більш детально.

Конструкція та функціонал

Triangle Elara LN01A - це двосмугова, активна пара. Розмір складає 165 x 225 x 291 мм. тобто це невеликі поличкові колонки. Корпус виготовлений із МДФ, на постук не гулкий, не зовсім зрозуміло щодо внутрішнього демпфування, але якість панелей та їх підгонки не викликає підозр на недобросовісне складання. Зовні корпус оздоблений плівкою, в моєму випадку, “світлий дуб”, на вибір також доступні кольори: чорнийсріблястийсинійбілий та коричневий. Виглядає це дуже гарно, навіть при дотику відчувається спроба зробити фактуру дерева. На передній панелі обох колонок розміщені 2 динаміки, ВЧ та СЧ/НЧ. Відрізнити активну колонку від пасивної можна по двох кружальцям які розташовані симетрично, ближче до кутів, трохи нижче динаміка.
 

Один з них - інфрачервоний приймач пульта ДК, а другий - діод, який показує режим роботи АС. Варіантів світіння я нарахував три з половиною, а саме:

  • Червоний - режим Standby
  • Червоний блимаючий - режим Mute.
  • Синій - Bluetooth
  • Зелений - все інше, тобто будь-яке дротове підключення.

Що стосується динаміків, то виробник не дає вдосталь інформації, тому будемо розбиратися. Твіттер - шовковий купол діаметром 25 мм, втоплений в невеличкий рупор, який виконано із золотистого кольору пластика, а ось навколо цього рупора розташувалося кільце, яке зроблено із м’якого матеріалу (скоріш за все гума) з якого зазвичай виготовляються підвіси для СЧ/НЧ динаміків. Зрозуміло що це зроблено для зменшення відбивань ВЧ від передньої стінки корпуса.
 

СЧ/НЧ динамік виконано із целюлози. Він має класичну увігнуту форму. Що дивно, так це те, що дифузор повністю цільний, тобто в центрі нього нічого немає і дуже легкий. Підвіс - класичний гумовий. Динамік, як і твіттер, втоплений в невеличкий рупор, який має гумову поверхню. Якщо порівнювати на дотик підвіс динаміка та рупор, то підвіс буде набагато м'якший.
 

На нижній стінці АС, відсутні кріплення для шипів, але в Triangle вирішили покласти в комплект гумові проставки, які після приклеювання до колонки в змозі забезпечити достатню вібраційну розв’язку.
На задній стінці пасивної системи є пара типових для Triangle клейм. Вони досить якісні і зручні у використанні. Клейми взяти від пасивних АС компанії, які розраховані на використання будь-яких кабелів, з будь-якими конекторами. Для підключення акустичного кабеля який йде в комплекті, цих клейм більш ніж достатньо.
 

Задня стінка активної колонки трохи цікавіша. Тут є все! І це все розміщено на металевій вставці, яка займає приблизно 55-60% площі всієї задньої стінки. Окрім такої ж самої пари клейм, які тут діють як вихід з підсилювача на іншу колонку, задня панель має вимикач живлення, роз'єм для підключення кабеля живлення, регулятор гучності, входив кількості одна одиниця: optical, coaxial, AUX (3.5 мм) та RCA і вихід для підключення сабвуфера для поціновувачів потужного баса. Верхню частину задньої панелі на обох колонках займає порт фазоінвертора.
 

Фазоінвертор - класичний, зовнішня частина розтруба виконана із матового пластика, але далі вглиб АС, його змінює більш глянцева поверхня, при переході утворилась сходинка, яка гіпотетично повинна створювати досить високий рівень турбулентності.
Всередині у Triangle LN-01A підсилювач класу D, який здатний надати 50 Вт на канал. Виходячи з наявності цифрових входів, можна зробити висновок, що є ЦАП, але Triangle не видають своїх таємниць, а розбирати мені їх заборонили, тому який саме там підсилювач та ЦАП, нам залишається тільки гадати. Якщо досить уважно подивиться на RCA вхід, то поряд з ним можна побачити перемикач фонокоректора, та клейму заземлення, тобто тут ще фонокоректор є! Невідомо наскільки це правда, але в аудіофільських колах ходять чутки про те, що фонокоректори для цих АС, і взагалі для всієї продукції Triangle, виробляє компанія Project. І не забудемо про модуль Bluetooth 4.0 AD2P Aptx, який може забезпечити якістю звука вже близькою до CD-якості.

Основним засобом керування інженери Triangle зробили пульт ДК. Він пластиковий, має невеликий розмір (десь як 2 коробки сірників) та невелику вагу. Пульт ДК дозволяє:

  • Змінювати вхід
  • Змінювати гучність
  • Переводити АС в режим standby
  • Вмикати mute
  • Змінювати налаштування тембрів (НЧ та ВЧ)

У зв’язку з відсутністю будь-якої індикації, розробники Triangle зробили на пульті кнопку повернення на середні значення тембрів та гучності. І ще одне, що в мене викликає неабиякий інтерес, на ПДК є кнопки Play/Pause та перемикання пісень, навіщо вони тут для мене незрозуміло.
 

Тобто це колонки, які можна придбати, принести додому, увімкнути в розетку, з’єднати їх кабелем, який йде в комплекті і все, можна слухати музику! Це не найкращий варіант з точки зору звуку, як мінімум, того що ліва та права АС відрізняються по масі та вільному об’єму корпуса. Плюс в бюджетному сегменті підсилювачів клас D, як правило, не позбавлений всіх проблем які з ним пов’язані. Але якщо є не вистачає місця для розміщення повноцінної Hi-Fi системи, або просто треба посилити звук телевізора, або у разі якщо просто немає бажання займатися підбором компонентів, в такому випадку активні АС - найкращий вибір. Як плюс активних АС в цілому, можна зазначити той факт, що в активних АС підсилювач (навіть якщо це той самий клас D) максимально якісно налаштований для роботи саме з цими динаміками.

Опис звучання

Система в мене вийшла наступна: джерелом звуку виступив власний цифровий програвач, який за допомогою RCA кабелів був приєднаний до Triangle LN-01A і це все, що для мене дуже незвично.
По-перше, я вирішив з’ясувати деяку інформацію яку не знайшов на офіційному сайті, а саме частоту розділу кросовера. На вигляд підвіс динаміка якби натякає на великій хід та глибокі баси, а дифузор - на те, що динамік більш для середніх частот, саме тому мене і зацікавила ця інформація. Після деяких маніпуляцій можу сказати що перехід від динаміка до твітера починається на частоті 2.7 kHz, а закінчується на 3.1 kHz.

Ось і прийшов час для тестування, почнемо як завжди для АС з FSQ Test. Колонки легко впорались зі зміною фази на всіх частотах, крім баса, в басовій області. При сигналі в протифазі стає чутко яка із колонок активна і де менш внутрішнього об’єму, а яка пасивна. Та джерело звуку не так гарно вийшло за межі фізичної сцени розташування АС. Бас в моїй кімнаті починає бути відчутним з 35 Hz, потім йде досить відчутний спад на частоті 45-55 Hz, а починаючи з 65Hz колонки відтворюють НЧ рівно до відчутного підйому чутливості на частоті 125 Hz, але 150 Hz знов дотримуються відносного 0db. З об’ємом у Triangle LN-01A все добре. Для них не буде проблемою перенести вас у великий зал під час оплесків. А ось із позиціюванням джерел звуку на сцені є певні труднощі.
Колонкам складно чітко надавати інформацію щодо розташування джерел звуку саме в центральній частині сцени, при чому відбувається це по різному, іноді звук розпливається, а іноді центр просто залишається пустим. Хоча деякі вокальні партії (вважаю що залежить від частот) все ж таки ставали на своє законне місце. Щоб розібратись увімкнув рожевий шум у фазі. Картина наступна, все що відтворюється твіттером - чітко в центрі й там все добре, а з НЧ/СЧ динаміком, все цікавіше. Частина середніх частот не хочуть зійтися в центрі, а та їх частина яка ближче до басової області, робить це без будь-яких проблем, бас має правильну картину з точки кору позиціювання.

Рухаємось далі в сторону музики. Почати я вирішив з чогось класичного та інструментального. Думаю що саундтрек до фільму “Гладіатор” буде ідеальним варіантом для прослуховування. Перше враження, що звуку багато, хоч колонки маленькі, проте грати вони можуть дуже масштабно. Досягається цей масштаб ціною детальності  Сцена дуже насичена по краях, та провалюється в центрі (я намагався це виправити за допомогою розставлювання, але після двох вечорів зрозумів що тут я зазнав невдачі). Інколи інструменти взагалі поєднувалися в один звук. Але все ж таки який же він масштабний. Мене дійсно колонки перенесли з кімнати навіть не в концертну залу, а саме на відкриту горбисту місцевість сучасної Німеччини де колись в стародавні часи генерал Максимус Децім Мерідіус розбив місцеві племена. Це просто неймовірно для АС з такими габаритами.

Вокал Gregory Porter звучить досить природно, хоч і дещо розмито. Колонки грають рівно, трохи з перекосом в сторону “світлої сторони сили”. І хоч джаз рідко потребує такої подачі, у виконанні Triangle LN-01A він звучить настільки масштабно, що в мене складається враження, що я його слухаю не в американському клубі, а скоріш в концертному залі, який більше підходить для рок-концертів. І хоч бас в них починається з 65 Hz, що для повноцінного відтворення контрабасових партій недостатньо, цей недолік не ріже слух, АС грають більш ніж збалансовано.
Наступним в мене був Genesis - Invisible Touch (1986), на цьому альбомі немає басових партій з якими у Triangle могли б виникнути будь-які проблеми. І послухати його було вкрай правильне рішення. Більш високий вокал Філа Коллінза зайняв центральну позицію. Всі ефекти, ударні - розмістилися на сцені досить комфортно. Баса було стільки, скільки потрібно для того, щоб не перетягнути на себе увагу, а створити ту саму музичну підтримку для основної партії. І хоч колонкам не вдалося деталізувати джерела звуку, я отримав неабияке задоволення від прослуховування. Якщо розібрати звук на його складові (що я дуже не полюбляю), то виділити можна тільки нижню середину, яка у виконанні LN-01A максимально розмита між колонками, та верхню середину, яка іноді може зіграти жорстко та різнути вуха. Всі інші частини частотного діапазону - грають без будь-яких перекосів. Взагалі коли слухаєш LN-01A, максимально не хочеться розбирати звук на складові, він один, він цілий та трохи живий.

Я не планував це слухати, але після Genesis, дуже захотілося поставити Peter Gabriel - So також 1986 року і послухати пісню Red Rain, яка записана с досить непоганим об’ємом. В мене взагалі виникає дивне відчуття від цієї пісні, а у виконанні LN-01A це взагалі щось неймовірне. До масштабу який і так є на запису, АС додали свій і склалося враження що весь світ який мене оточує створений з цієї пісні, з цих звуків та з цих нот. Але треба додати ложку дьогтю, вокал у Пітера Габрієля на цій пісні дещо нижчий ніж у Філа Коллінза, і тому LN-01A не змогли чітко деталізувати його місцеположення, що до речі, взагалі не вплинуло на сприйняття музичного матеріалу.

Переходимо на Bluetooth. Та влаштовуємо дискотеку, на допомогу я покликав досить аутентичного Dj та музиканта, а саме Ummet Ozcan. Горловий спів поєднаний з техно - це однозначно цікаво. Коли робиш дійсно гучно, рівний звук перетворюється в досить яскраве звучання з акцентом на середніх частотах. А в басовій складовій стає одразу чутно яка з АС активна, а яка пасивна (пасивна дає трохи більше баса, коштом більшої кількості вільного об’єму корпуса). Верхня середина стає досить жорсткою і може завдати неприємні акустичні почуття, але уточню що у звичайному житті, я впевнений, ніхто на такій гучності ці АС слухати не буде.

Висновок

Triangle LN-01A - це досить добра акустична система. Дійсно французькі настрої не сповідні, всі АС Triangle, з якими я стикався, мають свій, досить веселий фірмовий характер. LN-01A своєю чергою відрізняються від пасивних АС компанії, вони більш стримані та видають дещо рівніше та спокійніше звучання і це є добре, але у колонок пропадає автентичність і по звуку не виходить сказати що це саме Triangle. Що до класу акустики, він відповідає їх ціновому сегменту. Хочу звернути увагу, що за їх ціну, майже неможливо знайти систему з роздільних компонентів, яка б мала такий же клас звучання. Для людей, яким необхідно отримати максимально музичний звук, котрі шукають саме Hi-Fi систему, я б все ж таки радив дещо збільшити бюджет та роздивитись систему з роздільних компонентів. Людям же які хочуть якісно підсилити звук телевізора, або озвучити додаткове приміщення (все крім кімнати для прослуховування, наприклад спальню, або кухню) LN-01A ідеально підійдуть. Завдяки своєму рівному звучанню, Triangle LN-01A вони дійсно дуже гарно створюють фоновий звук, але як для уважного прослуховування, мені вони здалися дещо нудними.
Переваги:

  • Габарити
  • Співвідношення клас звуку/ціна
  • Якість оздоблювальних матеріалів

Недоліки:

  • Характер звуку здався нудним
  • Хотілось би відокремлених входів RCA та Phono
     

Товари зі статті

Soundmag
Налаштування збережено